Kodsnack 655 - Gratis prestanda

Ladda ner (mp3)

Fredrik och Tobias diskuterar en tillräckligt mystisk bugg Tobias jagat ifatt, och berättar på vägen om register och vektorisering.

Tobias har sedan sist varit med och levererat sitt första spel på Ubisoft och berättar om vad som fanns att göra på kompilatornivå sex månader innan ett Assassins' creed-spel ska släppas.

Men huvudämnet är vektorisering. Det började givetvis med en konstig bugg, som kräver ett par dykningar i hur processorer och kompilatorer fungerar för att få sin förklaring.

Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!

Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @thieta, @krig, och @bjoreman på Mastodon, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.

Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes! Du kan också stödja podden genom att ge oss en kaffe (eller två!) på Ko-fi, eller handla något i vår butik.

Länkar

Titlar