Kodsnack 337 - Vibrationer i stereo, med Martin Jonasson
2019-11-05 05:26Fredrik snackar med Martin - allas vår Grapefrukt - om Holedown och hur spelet de senaste månaderna jobbat sig fram mot att släppas på Nintendo Switch. Vi snackar om vägen Holedown tagit hit, vad som varit utmnanande i processen och vilka likheter och skillnader det har mot att släppa på andra plattformar och appbutiker. Nokias tacotelefon N-gage får, såklart, också vara med på ett hörn.
Som uppvärmning börjar vi prata öppna flikar i webbläsaren och halkar över till bildskärmar, skärmarmar och den eviga jakten på mer skärmyta.
Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!
Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @oferlund, och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.
Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes! Du kan också stödja podden genom att ge oss en kaffe (eller två!) på Ko-fi.
Länkar
- Switch
- Holedown
- 289 - senaste avsnittet Martin var med i
- Nindendo 3DS
- Wii U
- Konami-koden
- Unity
- FMOD
- Samsung galaxy S3 - släpptes 2012
- Nokia N-gage
- Rymdkapsel
- Playstation vita
- ESRB
- PEGI
- Xbox-devkitet
- Playstation portable-devkit
Titlar
- Jag har aldrig varit en såndär fliksamlare
- Kluster med flikar
- Ångest och tandagnisslan
- Det kan vara vår hemlis
- Man kan ju försöka utan
- Debugvarianter
- Sedan var det ju bara resten kvar
- Utveckling och livet generellt
- Konverterande mellan olika koordinatrymder
- En stråle in i 3D-rymden
- Spela i porträttläge och uppskatta det
- Nintendo tillhandahåller inget UI över huvud taget
- Fördröjningar som staplas på varandra
- Det kommer att gå live varesig jag vill det eller ej
- Allting tar väldigt lång tid
- Människor inblandade i alla steg
- En annan tidsskala
- En Switch som du inte får visa för någon
- Det här med datorer rent generellt var ett misstag
- Vibrationer i stereo