Kodsnack 285 - Dokumentation löses om jag bara hittar rätt verktyg

Ladda ner (mp3)

Fredrik propagerar för spelsylten, Öredev och Advent of code. Samt poddtipsar, funderar lite över dokumentation och processgenomgångar … och avslutar med lite klickande tangentbord.

Vill du ha en puff att bygga ett spel men känner inte att du har tid att avsätta en hel helg eller andra längre block tid? Häng med på Kodsnacks tvåveckorssylt - ett gamejam där du lägger någon timme om dagen när du hinner! Vi kör 12 till 24 november, och alla som deltar får vara med och rösta på bidragen under en vecka efter det. Vinnare presenteras andra december, men det viktiga är att få ihop något och ha väldigt trevligt under tiden! Spelen skrivs i Lua med Löve2d, läs allt på syltens sida på Itch!

Fredrik tipsar om den första mininiten han gick på med Love2d.

Fredrik representerar återigen Kodsnack på Öredev, han kommer att vara i Malmö och intervjua talare och tar gärna mot både tips på talare att intervjua och såklart annat folk att heja på

Advent of code kommer också snart! Vi vet inte om vi gör tävling i år, men vi kommer givetvis att ha ett repo för att skicka in och diskutera lösningar, och vi hoppas att några lyssnare vill vara med och diskutera årets upplaga efteråt.

Fredrik poddtipsar om JSparty där senaste avsnittet diskuterar dokumentation. Fredrik associerar dokumentationsproblem till processproblem och halkar in lite på processtankar också. Inte är väl dokumentation ett problem som främst löses med fler verktyg?

Sist men inte minst: ett kapitel att hoppa över om du inte gillar klickande tangentbord: Fredrik har äntligen programmerat sitt Pok3r lite. Och skaffat en satellit.

Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!

Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @iskrig, @itssotoday och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.

Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!

Länkar

Titlar