Kodsnack 280 - Springa och titta med förstoringsglas samtidigt
2018-10-02 05:26Fredrik snackar med Jona Ekenberg (känd från avsnitt 262) om intressanta tankegångar från spelbranschen. Två huvudämnen är att våga påbörja små eller lagom stora projekt, och att fundera i termer av developer kontra designer när det gäller att skriva kod. Är du mer designer eller developer när du utvecklar? Samt, lyckligtvis, en hel del om spel. Ibland ryms både Arkham horror och Ice climber i samma avsnitt!
Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!
Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @oferlund, @itssotoday och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.
Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!
Länkar
- Baldur’s gate
- Dungeons & dragons
- MS röj
- Ice climber
- Magic: the gathering
- Mark Rosewater’s drive to work - podden Jona lyssnar på
- Boardgame design lab
- Richard Launius
- Arkham horror
- Lite om hur Warcraft III utvecklades
- Spelskaparna
- What remains of Edith Finch
- Jakrakning
- Gå uppför och nerför abstraktionsstegen
- The longest journey
- Dreamfall
- Brutal legend
- Polybius
- Rez
Titlar
- En konstant flod av saker jag skulle kunna göra
- Löjligt rimligt att bli färdig med
- Tänk om jag råkar göra exakt samma låt som någon annan
- Det kommer att bli konstigt ändå
- Springa och titta med förstoringsglas samtidigt
- För rädd för jakrakning
- Jag vill inte ha det här i mitt peka och klicka
- Essensen av Polybius