Kodsnack 169 - Hur var din första planet?
2016-08-16 05:26Kristoffer och Fredrik är nyss åter från sina semestrar och snackar No man’s sky, procedurell generering och det fina i att spela spel. Eller bygga spel. Eller bygga verktyg för att bygga spel. Kristoffer berättar också varför konsollspel nästan måste ha dag ett-patchar. Se det som en bugg i systemet.
Nästa bokklubbsbok är Binti av Nnedi Okorafor, som vi troligen kommer att diskutera inom ett par veckor. Den finns att köpa på många ställen, till exempel här och här!
Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!
Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @oferlund och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.
Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!
Länkar
- No man’s sky
- Privateer
- Wing commander
- Elite
- MMO
- Day one-patch - uppdatering till ett spel som släpps samma dag som själva spelet
- Frontier - Elite II
- Procedurell generering
- Algoritmer och koncept för att generera procedurellt innehåll
- Shadow of Mordor
- Spore
- Will Wright
- Elder scrolls-spelen
- Star citizen
- Elite: dangerous
- Martin Sahlin
- Binti - nästa bok vi kommer att diskutera
- Nnedi Okorafor
- Hugo award
- Nebula award
- Locus award
- Advent of code
- Kodsnacks advent of code-repo på Github
- Senilo
- Asterisk
- MSI-paket
- Windows-batch-skript
- Autoexec.bat
Titlar
- Det är ganska lugnt uppåt
- Semestertid är bästa tiden att jobba
- Precis exakt vad jag hoppats på
- När jag sett allt ledsnar jag ganska snabbt
- En bugg i systemet
- En gammal version redan den dagen
- Allt är frivilligt på något sätt
- Det procedurella fungerar otroligt bra
- Hur var din första planet?
- En stor ko med ett flughuvud
- En mer enhetlig vision